Oplossingsgericht werken, leer attitude, fasering en de juiste interventies

In gesprek met de burger – faciliteren van maatwerk

1-daagse

x
  • DD dash MM dash YYYY
  • Bedrijfsinformatie

  • Factuurinformatie

  • Overige informatie

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hierbij is dat de klant beter geholpen kan worden, de overheid aansluit bij de belangen van de burger en dus maatwerk kan leveren.

Inhoud van de training In gesprek met de burger:

De belangrijkste vaardigheid in deze training betreft aspecten van onderhandelen. Wij verwachten ook enige studie vooraf over dit onderwerp

( zie volgende paragraaf ). De fasering van Harvard-onderhandelen, toegespitst op de setting van het gesprek, staat centraal. Daarnaast is aan de orde de kennis van divergeren en convergeren en de vaardigheid om die kennis toe te passen op diverse niveaus (relatie, inhoud, nieuwe oplossingen). Deze kennis en vaardigheid zijn absoluut noodzakelijk om voor de klant en voor de eigen organisatie tot acceptabele oplossingen te kunnen komen. Als deze termen geheel nieuw zijn, dan raden wij u aan eerst de training toepassen van mediationvaardigheden te volgen.

Studiebelasting

Bij deze 1-daagse opleidingen is er geen sprake van bijkomende studiebelasting.

In gesprek met de burger wordt onder meer gevolgd door:

  • Medewerkers van organisaties die al gebruik maken van de methodiek van bemiddelingsgericht werken, maar die hun vaardigheden willen aanscherpen;
  • Medewerkers die deze methodiek willen gaan gebruiken;
  • Voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist;
  • Zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.

Te behalen resultaten

  1. U heeft uw onderhandelingsvaardigheid opgefrist;;
  2. U heeft kennis genomen van de specifieke aspecten van het Harvard onderhandelen;
  3. U bent zich bewust van de noodzaak de mogelijkheden van de eigen organisatie te kennen;
  4. U weet dat u moet zorgen voor voldoende eigen mandaat alvorens het gesprek te starten;
  5. Het trainingsniveau ligt op HBO+ werk- en denkniveau of door ervaring verkregen.

Wilt u deelnemen?

Data & Locaties

Geen trainingen gevonden
Kasteel HeeswijkKasteel 4 Heeswijk-Dinther
Locatie: Kasteel Heeswijk
Data05 okt 2022 - 05 okt 2022
  • Kosten: € 495
  • Accommodatiekosten: € 65,00
  • BTW: nihil
In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hierbij is dat de klant beter geholpen kan worden, de overheid aansluit bij de belangen van de burger en dus maatwerk kan leveren.

Docenten

Krens | de heer mr E. Krens (Erwin)

Erwin Krens (1966) heeft als trainer gewerkt bij de Rijksuniversiteit Leiden en is als extern adviseur verbonden geweest aan de gemeente Amsterdam. Vervolgens is hij van 1996 tot 2006 werkzaam geweest als advocaat. Daarnaast is hij vanaf 1998 werkzaam geweest voor de Merlijn Groep als directeur van de productgroep Mediation, MfN- registermediator (met name arbeidsconflicten...

Lees verder

Stappen | mevrouw mr K.E.M. van der Stappen (Karen)

Karen van der Stappen (1961, mr.) is als advocaat sinds 1984 en als MfN registermediator vanaf medio jaren negentig vooral werkzaam geweest op het terrein van het overheids- , arbeids-, personen- en familierecht. Als trainer leidde zij meer dan 500 MfN mediators op. Voor de Merlijn Groep geeft zij inmiddels vooral trainingen in het kader...

Lees verder

Download de brochure