Begrip & Begrenzen

Omgaan met agressie

2-daagse

x
  • Datumnotatie:DD dash MM dash JJJJ
  • Bedrijfsinformatie

  • Factuurinformatie

  • Overige informatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Tijdens de training krijgt u algemene theorie over agressief gedrag. Zo leert u meer over de achtergronden en het ontstaan van agressie. Ook leert u de verschillende typen ‘tegenwerkend’ gedrag herkennen. In een veilige setting oefent u vervolgens met eigen praktijkcases, met behulp van een trainingsacteur. Ook gaat u na of het agressieprotocol van uw organisatie aansluit bij de actuele ARBO-wetgeving, hoe dit protocol in de praktijk wordt gehanteerd en hoe uw organisatie omgaat met ziekteverzuim ten gevolge van agressie-incidenten 

Veiligheid staat voorop

Bij al onze trainingen nemen wij o.a. 1,5 meter afstand tot elkaar en de algemene hygiënerichtlijn van de RIVM in acht.  Lees meer. 

Omgaan met agressie wordt onder meer gevolgd door:

  • medewerkers die veel klantcontacten hebben
  • overheidsfunctionarissen, die beslissingen moeten meedelen aan burgers
  • Iedereen die in aanraking kan komen met agressieve klanten
  • Zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.

Te behalen resultaten

De training richt zich op het doorgronden van situaties waarbij agressie ontstaat tussen uzelf en de cliënt. Na de training:

  1. kent u de oorzaken en achtergronden van agressief gedrag.
  2. bent u in staat om te gaan met non-coöperatief gedrag, zoals overmatig klagen, kritiek geven op regels en procedures (de-escaleren van A- en B-gedrag) in combinatie met grenzen stellen.
  3. kunt u zich assertief opstellen en grenzen stellen bij persoonlijke beledigingen en verbale dreigementen (het stoppen van C-gedrag).
  4. kunt u de-escalerend optreden bij dreigend of explosief gedrag (D-gedrag).
  5. kunt u gevoelens en gedachten van uw cliënt herkennen en benoemen, die bij heftige situaties ontstaan in de communicatie
  6. kunt u de emotionele en psychische gevolgen erkennen van het meemaken van schokkende gebeurtenissen.
  7. kent u het agressie protocol van uw organisatie.

Wilt u deelnemen?

Data & Locaties

Geen trainingen gevonden
Kasteel Heeswijk nabij 's-Hertogenbosch (NB)Kasteel 4 Heeswijk-Dinther
Locatie: Kasteel Heeswijk nabij 's-Hertogenbosch (NB)
Data07 okt 202108 okt 2021
  • Kosten: € 990
  • Accommodatiekosten: € 115,00
  • BTW: nihil
In veel organisaties en beroepen worden medewerkers steeds vaker geconfronteerd met agressief gedrag. Dat kan gevolgen hebben voor de medewerker die ermee wordt geconfronteerd, op aanwezige klanten en het veiligheidsgevoel binnen de organisatie. Het aantal mensen dat zich naar aanleiding van een incident met agressie ziek meldt groeit sterk. Om dit te vorkomen is si het vergroten van inzicht en leren omgaan met agressie van groot belang. De Merlijngroep biedt u hiervoor de training ‘Omgaan met agressie’ aan.

Te behalen punten

neem svp contact op voor ons NOVA PE-programma
12 MfN cat. 1a

Docenten

Boon | de heer drs J.V. Boon (Sjaak)

Sjaak Boon (1957) is afgestudeerd als gezondheidswetenschapper aan de Universiteit van Maastricht. Hij heeft lang in de (geestelijke) gezondheidszorg gewerkt. Eerst als sociaal psychiatrisch verpleegkundige in de wijk, later als adviseur van een Raad van Bestuur. Vanaf 2012 tot en met 2018 was hij, naast het werk zelfstandig adviseur en OR-trainer, hoofddocent bij de Hogeschool van...

Lees verder

Mark Veermans - arbeidsmediator, familiemediator, flitsbemiddelaar, gespreksbegeleider, moderator, neutraal voorzitter, teammediator - Partner Merlijn Groep

Veermans | de heer M.R. Veermans (Mark)

Mark Veermans is specialist op het gebied van ervarend en ontdekkend leren. Sinds 1995 faciliteert hij als zelfstandig ondernemer tal van organisaties in leerprocessen op individueel, team- en teamoverstijgend niveau. Als teamcoach is hij moderator van veranderprocessen. Als trainer verzorgt hij trainingen op specifieke gebieden zoals conflicthantering, oplossingsgericht werken en mediation. Als mediator houdt hij...

Lees verder

Langhout | mevrouw drs M. Langhout (Marianne)

Na mijn studie Orthagologie (vrij vertaald ´veranderingskunde´) aan de Universiteit van Amsterdam volgde ik onder meer de basistraining mediation en de master Conflictmanagement aan de Universiteit Maastricht. Daarna volgden tal van trainingen op het gebied van management. Als opleidingsmanager was ik vrijwel vanaf de start van de Beroepsopleiding Advocatuur als opleidingsmanager gedurende ruim 10 jaar...

Lees verder

Download de brochure